En hel sommar senare!

En hel sommar har passerat sedan senaste inlägget. Mycket har hänt. Flera turer med husvagnen har det blivit. Bl.a Kalix, Degerträsk, Melsträsk, Degerträsk igen, Sädva, forbollscup i Mjödvattnet mm. Det har varit en händelserik sommar. Vi har skrapat och målat klart den ena gaveln på huset, lagat bilen för flera tusen kronor, ätit egna gurkor och tomater från växthuset, badat i havet, ätit glass, varit på Kent och Hannas bröllop och börjat tapetsera i vårt sovrum.

I början på september började jag om att jobba en dag i veckan. Mattias är ju ändå hemma varje fredag, så då tänkte jag att det kan vara nyttigt för både Lisa, mig och Mattias att jag kommer hemifrån och de två får umgås och lära känna varandra, eftersom Lisa nu har varit så "mammig" i princip ända sedan hon föddes. Första fredagen var nog lite jobbig, men nu går det hur bra som helst här hemma. På jobbet är väl allt precis som vanligt, så det känns lite som om man aldrig varit därifrån. Samma småsaker som man surar över och samma personer som inte gör det dom är betalda att göra. Som vanligt alltså.

Lisa har fått tänder. Hon har tre nere och två uppe. De två uppe är dessutom inte framtänder, utan hörntänder så nu heter hon "lill-drakula" :-) Kollade idag också hur det ser ut och hon är väldigt svullen i överkäken,så jag tippar att de två små fram-gaddarna tittar fram under nästa vecka. Sedan kanske det blir lugnt ett tag på tand-fronten och vi får en nöjd baby utan mun-ont.

Emma har avslutat en mkt trevlig fotbollssommar. Tyvärr var jag sjuk på hennes avslutning, där mammorna fick spela mot barnen. Dom har verkligen utvecklats sedan förra sommaren. Dom är jätteduktiga faktiskt. Tyvärr har dom väl inte vunnit så många matcher, men dom kämpar och sliter och har kul!

Sanna som lärde sig cykla utan stödhjul i våras har cyklat många mil på sin cykel. Jag bävar för hur det kommer att bli när det kommer snö. Vad ska vi då hitta på?
Alla mina tjejer har vuxit och blivit så stora i sommar. Det är fantastiskt hur fort det går.

Nu har "lill-orkanen" varit i farten igen. #suck# När kommer egentligen "Inga" och städar åt mig????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0