Våren är här

Våren har kommit till Norrland med stormsteg! Nu är vår lilla Lisa 3,5 månader gammal och väger 9,9 kilo! I söndags hade vi dop för henne i Hebberslidens pitteoriska bönhus. Allt gick som på räls och Lisa spydde ner prästen, precis som vi befarat! Hon höll sig dock på gott humör under hela ceremonin, och det tackar vi för.

Idag är det tisdag och Ante fyller år idag. Vi blev bjudna på smörgåstårta och riktigt go'fika! Tack för det Andreas! Kent & Hanna och Carl var där, liksom Andreas mamma och pappa. Hans storasyster Jenny var där med sin kille också. Himla länge sedan jag såg henne sist. Det var nog när hon släppte in mig gratis på Etage, på den gamla goda tiden :-)

Idag har jag börjat plantera min rönnhäck som vi ska ha ut mot vägen. Det kommer att ta sin tid, det där projectet. Behöver en hel del rönn-plantor innan jag blir nöjd. Dom ska stå tätt tätt tätt för att inte alla nyfikna människor ska ha så bra insyn på vår gård..... inte för att vi har något att dölja, men jag vill ändå ha en lika fin häck (jag pratar fortfarande om rönn-häck:-) ) som vår granne Lasse.
Jag gillar verkligen det här med trädgård och odling. Jag går in i mitt växthus flera gånger per dag och bara njuter. Nästa gång jag ska köpa ett växthus, blir det ett STORT, där jag kan ha en liten rottinggrupp med bord och fotöljer....... "I min fantasi, svävar jag runt bland mjuka kuddar......."

             


1. I bakgrunden från vänster: Mamma Aina, lillasyster Bettan, Emma och svärmor Karin. Svärfar Bernt och prästen, Stellan Lindgren.
2. Min älskling Mattias, och pappa Ture
3. Matte, Lisa, jag, Emma, Sanna och prästen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0