Tisdag kväll

Nu har det redan hunnit bli tisdag kväll. I dag har jag varit sååå duktig. Lisa har sovit jättebra under dagen, så jag har hunnit måla nästan hela gavelsidan innan Matte kom hem från jobbet. Då tog han över och målade klart allt det röda, men huga så mycket jobb det är kvar!

I helgen bjöd vi hit farmor Karin på middag, och hon stannade över natten och fick sova i Sannas rum. En lyckad kväll! God mat och vin (inte för mig då, men för de andra två vuxna).
Sanna har börjat "Mulle" i söndags. Hon tyckte att det var toppen. Citat "Veeeet du mamma, man får inte slänga skräp i skogen, för då kan djuren göra sig illa! Och veeeet du, att myrorna sprutar syra, och veeet du......."

I går tog jag med Ulrika till kiosken i Frost, där vi köpte var sin kioskmacka som vi festade på. Mmmm, dom är verkligen goda. Jag har förutspått att Ulrika ska få sin bäbis på torsdag eller lördag. Det är ju egentligen inte riktigt dags än, men jag tror den tittar ut lite tidigare.......

I dag har jag lärt mig att man inte ska ha "foppa" på sig när man står länge i en stege. Fy sjuttsingen vad jag har ont i fötterna efter den här dagen! Men men....det är lätt att vara efterklok. Har varit ute på en joggintur ikväll oxå. Benen kändes som tegelstenar, och det värkte i kroppen. Kanske håller på att bli förkyld eller nått. Lisa snorar ju litegrann, så det är ju inte omöjligt.
I morgon är vi bjudna på tacos till Jossan och Richard. Det ska bli smarrigt! Längtar redan.

Måste bara få lägga in en rad om mitt kära växthus också. Nu har jag planterat ut gurkorna och tomaterna, så nu väntar vi bara på första skörden! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0