Lisa 4 månader idag

I dag har vår lilla Lisa blivit 4 månader. Försökte i morse att pedagogiskt förklara för henne hur man använder ett babygym. Att man bara ska ligga och titta upp på de fina leksakerna, kanske sprattla lite och få dem att gunga. Hon tror bestämt att det är ett riktigt gym! Tar tag i hela ställningen och sliter iväg den över sig, använder den mer som en skivstång....
I dag har vi även provat ge henne päronpuré. Det färdas runt en stund i munnen och en liten del av det åker nog ner i magen, men det mesta hamnar i ansiktet och på kläderna :-)

Här hemma småpysslar vi på med trädgården och huset. I dag har det inte varit så fint väder, så i morse storstädade jag övervåningen. Så skönt att ha det gjort! Synd bara att det gror igen så himla fort!
Jag och Ulrika har varit duktiga och gått runt byn flera dagar i rad nu. Hoppas att värkarna sätter igång snart för henne. Förstår att hon är less, det brukar man ju vara i slutet. Tror dom flesta önskar få 2 veckor innan beräknat datum....

I går var jag och shoppade examenskläder till tjejerna. Hittade så mycket fina grejor, man bara önskar att man var lite rikare! Men jag hittade i alla fall det jag sökte. Lisa fick en ny mössa och en jacka, Sanna två klänningar, och Emma ett par skor och örhängen. Själv hittade jag inget, men jag sökte inte direkt heller om jag ska vara ärlig. Det är så mycket roligare att shoppa till barnen.






Kommentarer
Postat av: jennie

Hallå, Lisa verkade gilla maten i alla fall!

Kram från mig:)

2009-05-26 @ 22:20:51
Postat av: jos

Hej hopp! Var du till Piteå igår? Annars kanske vi kan åka dit nån dag till veckan om du har lust? Vi har provat att ge Hannes lite mosad morot och banan. Ska nog ta och vänta ett tag till, han verkar inte så intresserad. Sitter och väntar på att sköterkan ska ringa så Hannes får sin 3-månadersspruta och även tid för vikt och längd. Är väldigt nyfiken vad han väger nu för tiden. Rikard vägde sig med honom och vi kom fram till att han nog väger runt 7,5 kg. Vi hörs. Kram!

2009-05-28 @ 15:54:55
URL: http://josseibyske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0