Stockholmsfrämmande

Till att börja med vill jag gratulera Andreas till hundvalpen. Och du Ante, det är lugnt med katten. Familjen vi hämtade henne ifrån hade schäfer-valpar samtidigt som de hade kattungar, så hon är van. Spöar redan skiten ur grannkatterna ;-)

Nu är den här helgen över och jag försa mig inte en enda gång! Sent förra onsdag kväll kom Jennie, Saga och Tim körande hela vägen från Stockholm. De skulle bo här, därför att vi skulle ha ett surprise-party för farfar Bernt på lördagen, och han skulle inte få veta om att dom var här. Lite spännande har det varit. På torsdagafton satt jag ute på altan och läste posten. Saga och Sanna var ute på gräsmattan och lekte, Jennie var i Kåge. Plötsligt hör jag hur en gammal V4 kommer körande. FARFAR!!! Jag skrek till ungarna: -Spring, spring och göm er!!!!   Dom sprang bakom ladan och stog där och kikade. Som tur var vaknade Lisa av mitt skrikande, så det distraherade nog Bernt så han inte såg dom små liven!
På lördag morgon kom Bernt hit, intet ont anande för att hjälpa oss att sätta midja på ena husgaveln. När klockan var strax efter 14 lånade Mattias bilen av farfar (vår egen bil hade vi kopplat fast husvagnen på). Då fick jag i uppgift att se till att Bernt skulle gå in och duscha och byta kläder. Lite tungt gick det, då han promt skulle göra klart det han höll på med, men efter lite tjat och hot om att jag och ungarna skulle börja slita av honom kläderna lunkade han iväg för att byta om. Mattias återvände med Görans Plymouth Baracuda, för att kidnappa honom. I samma veva kom farmor hit för att få åka med.
Kvällen avslutades i Sandfors slalombacke (Siretorp) där ett 30-tal gäster var inbjudna på mat och fest. Det hela blev en lyckad tillställning, väldigt uppskattad tror jag.
Vi hade dragit dit husvagnen för att kunna övernatta och lägga barnen när de blev trötta och det fungerade perfekt, förutom att en kräktes och en kissade i husvagnen. Det måste ha blivit för spännande för dem :-)

På söndagen var det en hel del städning och på söndagafton hade Emma fotbollsmatch mot Boliden. Matchen slutade 11-2 och Drängsmark gick segrande ur striden. Eftersom matchen var i Boliden passade Emma på att sova över hos mormor och Börje. Otippat, eller????

Det har ju hunnit vara examen också, så nu har Emma haft sin första riktiga skolavslutning!Hon är så stor nu, lilltjejen min. Love you!

Nu idag har jag kraschat en fönsterruta här hemma för att jag skulle vara duktig och börja renovera våra slitna fönster. Nu har jag dyrt och heligt lovat mig själv och Mattias att inte röra ett finger på de där jä***La FÖRba**ade fönsterna igen. Jag får klippa gräs eller något annat enklare i framtiden. Grrr
Dessutom har jag tvättat 6 maskiner tvätt idag som jag varit duktig och hängt ut.....regnet öser ned och jag upptäckte det inte i tid!!!! SKIT! Jag tror jag ska gå och lägga mig snart så det inte hinner hända något mer jä*elskap idag (klockan är 17.41)
Tack för idag!




Kommentarer
Postat av: Andreas

kul att de får vinna, tjejerna.

Ifjol var det ju omvända roller :D

2009-06-16 @ 16:21:54
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0