skate-hjälm

I dag har jag varit till stan och köpt mig en hjälm. Har ju fått vissa gliringar om att man bör ha en sån när man åker inlines efter trafikerade vägar. Särskilt när jag inte är så duktig på att bromsa....... Fick köpa en hjälm i barnstorlek, har så liten skalle. Känner mig som ett "ägghuvud" men man får väl tänka på säkerheten i första hand. Man kan ju inte vara snygg jämt ;-) Kommer att sakna känslan av vinden i håret. Tänkte ev ut och åka en sväng i kväll när barnen lagt sig, men det beror på vädret också.

I morse var jag och Ulrika ute och cyklade. Hade spänt fast den gamla bilbarnstolen i cykelkärran, så Lisa satt kungligt. Hittade inte igen Sannas förra cykelhjälm, så Lisa fick ta Sannas skoterhjälm. Den är jättelätt och skyddar nog alldeles tillräckligt. Kollade på coop om dom inte hade någon hjälm där, men det fanns bara i fel storlek. Undrar vart den gamla tagit vägen (senildement och inte ens 30).

Nu i afton skulle Matte åka in till stan och hämta ett par vadare som han skulle få låna, och eftersom jag hittat en kissekatt i Bureå på Blocket idag, så tyckte jag att han kunde åka förbi och kolla in dem. Ska bli spännande och se ifall han har med sig någon hem. Vi har ju allt hemma, till och med kattsand, sedan vår kära Smulan blev överkörd i vinter. Hon var  så fin.......

I morgon ska jag åka till Piteå och shoppa med Jossan. Har inga pengar som vanligt, men man kan ju alltid "ögonshoppa". Vi ska in på Dollarstore, och visst är dom billiga, men vad tusan, då köper man sånt man eg. inte behöver.........Det blir alltid mer än man tror i slutändan ;-)
Min nya hjälm


Lisa sitter fastspänd i cykelkärran

ps. Ni får gärna skriva kommentarer så jag vet om det är någon som läser. Kram från mig!

Kommentarer
Postat av: jos

Det är klart jag ska skriva en liten kommentar. Visst är det lite tråkigt när man vet att folk är in och läser, men inte skriver nåt. Jaja.. tack för igår iaf. Vi var helt slut efter en dag i Piteå. Hannes fick mat när ni lämnat av oss och sen gick vi upp för att vila lite. Vilan varade i drygt 2,5 timma. Det var hur skönt som helst! Hoppas Matte får nån fisk idag. Själv ska jag städa hade jag tänkt. Vi hörs! kram

2009-06-04 @ 08:23:41
URL: http://josseibyske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0